Rag  
圖片來源 : https://genius.com/Ragnbone-man-skin-lyrics

這個聽起來很厚實的聲音來自英國歌手 Rag'n Bone Man 
* Rag and Bone Man 原本的意思 為撿破爛、回收,或其他二手物品販賣的人 
聲音聽起來渾厚,有點像英國宋冬野的感覺,這兩個人相似的不只是聲線
同時還有創作的風格,以及體型(?)

Rag'n Bone Man的現場聽起來跟唱片相比毫不遜色,來個肥鴨很喜歡的Youtube好平台-BBC的影音


這幾年英國大勢阿,不勝枚舉的歌手Adele, Sam Smith, Jessie J, Jess Glynne, James Bay, Ed Sheeran, Lorde
日不落的聲音以及創作總是與大蘋果有那麼點不同的風味

這首歌說的是與舊情人的糾葛,用著深夜與自己對白的方式
記錄下了這段回不去的感情
經歷了彼此的傷害、對方的離開

但暗夜裡最想念的還是那個曾經的他

-
儘管曾彼此傷害,但我無法忘記你
我們有的幾乎是愛了
這一切可以重來的對嗎?
-
 

以下是肥鴨翻譯

 


 

Rag'n Bone Man - Skin

When I heard that sound
當我聽見那個聲響
When the walls came down
當我內心的牆崩塌
I was thinking about you
我想的是你
About you
是你
When my skin grows old
當我年老色衰
When my breath runs cold
當我呼吸緩慢
I'll be thinking about you
我會想起你
About you
是你

Seconds from my heart
心中的質疑
A bullet from the dark
暗夜中的攻擊
Helpless, I surrender
多麼無助,讓我不得已投降
Shackled by your love
桎梏於你的愛
Holding me like this
讓我無法自拔
With poison on your lips
你如毒藥般的唇
Only when it's over
當我們走向終點
The silence hits so hard
那寂靜卻吵得我頭痛欲裂


'Cause it was almost love, it was almost love
我們有的曾經是愛,幾乎是愛
It was almost love, it was almost love
幾乎是愛,幾乎是了


When I heard that sound
當我聽見那個聲響
When the walls came down
當我內心的牆崩塌
I was thinking about you
我想的是你
About you
是你
When my skin grows old
當我年老色衰
When my breath runs cold
當我呼吸緩慢
I'll be thinking about you
我會想起你
About you
是你



When I run out of air to breathe
當我快不能呼吸
It's your ghost I see
我想我看到了你的身影
I'll be thinking about you, about you
我想的都是你,是你
It was almost love, it was almost...
這幾乎是愛,幾乎是了


We bleed ourselves in vain
我們無意義的傷害彼此
How tragic is this game?
這場愛的遊戲能有多卑劣?
Turn around, I'm holding on to someone
我轉過身想去擁抱別人
But the love is gone
但愛已消逝
Carrying the load, with wings that feel like stone
我想往前走,我們的過去卻壓得我好重
Knowing that we nearly fell so far now
提醒著我,我們曾經離愛那麼近
It's hard to tell
這痛多難以啟齒


Yeah we came so close, it was almost love
是阿,我們曾經那麼接近了,這幾乎是愛
It was almost love, it was almost love
那幾乎是愛,幾乎是愛


When I heard that sound
當我聽見那個聲響
When the walls came down
當我內心的牆崩塌
I was thinking about you
我想的是你
About you
是你
When my skin grows old
當我年老色衰
When my breath runs cold
當我呼吸緩慢
I'll be thinking about you
我會想起你
About you
是你



When I run out of air to breathe
當我快不能呼吸
It's your ghost I see
我想我看到了你的身影
I'll be thinking about you, about you
我想的都是你,是你


While I reached out for your hand
當我向你伸出手想要靠近
When the walls were caving in
當我內心的城牆開始崩塌
When I see you on the other side
當我看見你已經逐步遠離
We can try all over again
我們可以再試一次的對嗎??


When I heard that sound
當我聽見那個聲響
When the walls came down
當我內心的牆崩塌
I was thinking about you
我想的是你
About you
是你
When my skin grows old
當我年老色衰
When my breath runs cold
當我呼吸緩慢
I'll be thinking about you
我會想起你
About you
是你



When I run out of air to breathe
當我快不能呼吸
It's your ghost I see
我想我看到了你的身影
I'll be thinking about you, about you
我想的都是你,是你


Yeah we came so close, it was almost love
是阿,我們曾經那麼接近了,這幾乎是愛
It was almost love, it was almost love
那幾乎是愛,幾乎是愛


歌詞來源: https://genius.com/Ragnbone-man-skin-lyrics

arrow
arrow

    月巴甲鳥 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()