The Chainsmokers - something just like this  

圖片來源同歌詞 

建議大家用電腦版瀏覽.排版比較流暢也方便閱讀

老菸槍這次的單曲真是發的讓人有種突然收到禮物的感覺
畢竟還是跟英國大團Coldplay一起阿!

這首歌想呈現的感覺就跟單曲封面一樣
像是一個小男孩穿著超人裝準備起飛
其實講的是許多人對於讀過的寓言故事都有一種心理投射
希望能夠有各種神力,能夠被人景仰跟依賴
或者是想要藉此得到愛

Chris Martin的歌聲溫暖依然
把這首對想像與現實的落差用聲線連接
輕柔地拉進兩者的差距,搭配著The Chiansmokers層層推疊的電音

這首單曲首先在BritAward上面亮相

真的是迅雷不及掩耳,今天語音檔就釋出了!

但其實就像歌曲中女方所說的
其實生活沒有這麼複雜,不見得要到達多遠的地方
不見得冒多大的風險才可以證明一個人的價值
兩個人能夠簡簡單單的互相依偎跟親吻
這樣多好?

-
讀過那些預言以及傳說
我知道我不是神力英雄,這不是我的路線
我只想要能跟妳現在這樣簡簡單單
-



以下是肥鴨翻譯


The Chainsmokers & Coldplay - Something Just Like This

I've been reading books of old
我讀過那些亙古傳說的書
The legends and the myths
那些傳說以及神話
Achilles and his gold
阿基里斯跟他的黃金
Hercules and his gifts
海克力士跟他的天生神力
Spiderman's control
蜘蛛人的能耐
And Batman with his fists
蝙蝠俠跟他的拳頭
And clearly I don't see myself upon that list
很清楚地我沒看到我在這些傳奇的名單上

She said "Where'd you wanna go?
她問:你要去哪裡?
How much you wanna risk?
你要冒多大的風險?
I'm not looking for somebody
我不想要找某個
With some superhuman gifts
有著超人般能力的人
Some superhero
不是超級英雄
Some fairytale bliss
不是誰有著童話般的庇佑
Just something I can turn to
只是某個人我可以傾訴
Somebody I can kiss"
某個人讓我可以親吻

"I want something just like this
我只想要能夠像我們這樣
Oh I want something just like this
噢我只想要像我們現在這樣

"Oh I want something just like this
噢我想要能像我們這樣
I want something just like this"
我只想要像我們現在這樣

I've been reading books of old
我讀過那些有關亙古傳說的書
The legends and the myths
那些傳說以及神話
The testaments they told
那些排場書裡說的
The moon and its eclipse
還有那皎潔的月光跟月蝕
And Superman unrolls
跟還沒變身的超人
A suit before he lifts
穿著他還沒變身的西裝
But I'm not the kind of person that it fits
但我不是這種型的人

She said "Where'd you wanna go?
她問:你要去哪裡?
How much you wanna risk?
你要冒多大的風險?
I'm not looking for somebody
我不是想要找某個人
With some superhuman gifts
有著超人般能力的人
Some superhero
不是超級英雄
Some fairytale bliss
不是誰有著童話般的庇佑
Just something I can turn to
只是某個人我可以傾訴
Somebody I can miss"
某個人讓我能夠想念

"I want something just like this
我只想要能夠像我們這樣
Oh I want something just like this
噢我只想要像我們現在這樣

"I want something just like this
我只想要能夠像我們這樣
Oh I want something just like this
噢我只想要像我們現在這樣

She said "Where'd you wanna go?
她問:你要去哪裡?
How much you wanna risk?
你要冒多大的風險?
I'm not looking for somebody
我不是想要找某個人
With some superhuman gifts
有著超人般能力的人
Some superhero
不是超級英雄
Some fairytale bliss
不是誰有著神話般的運氣
Just something I can turn to
只是某個人我可以傾訴
Somebody I can kiss"
某個人讓我可以親吻
I want just something just like this
我只想要能像我們這樣

"Oh I want something just like this
噢我想要能像我們這樣
I want something just like this"
我只想要像我們現在這樣

"Oh I want something just like this
噢我想要能像我們這樣
I want something just like this"
我只想要像我們現在這樣


歌詞來源 https://genius.com/The-chainsmokers-something-just-like-this-lyrics

arrow
arrow

    月巴甲鳥 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()