State of Sound  
圖片來源同歌詞

建議大家用電腦版瀏覽.排版比較流暢也方便閱讀

State of Sound是瑞典雙人團體由
Viktor NorénJoakim Andrén兩人組成
跟之前介紹的Hearts & Colors有點類似的風格
想知道Hearts & Colors - LightHouse 介紹點這裡

State of Sound
圖片來源 http://www.allmusic.com/artist/state-of-sound-mn0003516949
長相跟Avicii散發的氛圍莫名有點像(汗)

不過肥鴨私自認為 State of Sound的歌曲製作能力應該稍稍高一點
因為上一首Lighthouse是請DJ進行混音後才顯出整首歌的層次感
相較起來這首 Wake Up Where You Are
整首的完整度以及歌曲畫面更清晰,歌曲的情緒也非常清楚

反正就是非常適合現在冷得要命但是又很想要一點盛夏光景的情緒
(覺得想要一點溫暖就聽這首歌就對了),

2017/01/11 State of Sound Youtube官方頻道釋出

這首歌的情緒就如同歌曲帶給人的感覺一樣輕快
所以內涵的晦暗也就好像被描述的不足掛齒
曾經有的黑暗以及對未來的迷惘好像都在碰上那個重要的人後
也就煙消雲散
-
我們可以打破規矩,可以做自己
可以一起翻山越嶺
然後我希望醒來時妳都能在我身邊
-
以下是肥鴨翻譯


State of Sound - Wake Up Where You Are

Never thought that I would love again
從沒想過我會再愛一回
Never thought I'd see the end of grain
從沒想過能從谷底爬升
Now I know I gotta get away
現在我必須振作
I need to kill the pain
我必須忍痛前進
Wanna see what's on the other side
我想看看隔著山頭的另一端是誰
Gotta know that there is more to life
我相信人生還有更多美好
Come along and open up my eyes
我往上爬並且睜大眼睛不想錯過任何事
I wanna see the fire
我想親眼看看那個勝景

I'm calling for you desperately
我迫切地呼喚著妳
To save me and be my remedy
希望妳能成為我的救贖
And take me to a better place
帶著我前往美好的地方
And come with me
然後陪伴著我

We are young, on the run
我們都還年輕,在生命的旅程中邁步前進著
Let the love free your mind
讓這種愛戀奔放自我吧
We can be who we are
我們可以是任何想要的樣子
Like we never will die
活得像死亡與我們無關
When the sun's coming up
當太陽升起
We'll be higher than stars
我們會變得比星星還閃耀
And I wanna wake up where you are
而且我希望醒來時妳在我身邊

Hold me close and never let me go
抱緊我,別讓我走
Wanna dance until the high runs out
我想跟妳跳舞直到我都沒力氣
We're not ready for the afterglow
我們還沒要喊停呢
So hit me one more time
就讓我們再來一次吧
If tomorrow ever gets me down
如果我曾經害怕明日未知的到來
Gotta keep on being on the run
我也會迎向這一切然後繼續向前
'Cause I wanna live without a line
因為我想要無拘無束地活著
Between the moon and sun
不管日月之間那些倫常

Release me, kill my misery
讓我釋放,結束我的悲傷
And redirect my destiny
將我導回命運的正軌
We're heading for a better day
帶著我們前往更好的明天
So far away
儘管遙遠

We are young, on the run
我們都還年輕,在生命的旅程中邁步前進著
Let the love free your mind
讓這種愛戀奔放自我吧
We can be who we are
我們可以是任何想要的樣子
Like we never will die
活得像死亡與我們無關
When the sun's coming up
當太陽升起
We'll be higher than stars
我們會變得比星星還閃耀
And I wanna wake up where you are
而且我希望醒來時妳在我身邊

And I wanna wake up where you are
而且我希望醒來時妳在我身邊

We are young, on the run
我們都還年輕,在生命的旅程中邁步前進著
Let the love free your mind
讓這種愛戀奔放自我吧
We can be who we are
我們可以是任何想要的樣子
Like we never will die
活得像死亡與我們無關
When the sun's coming up
當太陽升起
We'll be higher than stars
我們會變得比星星還閃耀
And I wanna wake up where you are
而且我希望醒來時妳在我身邊

And I wanna wake up where you are
而且我希望醒來時妳在我身邊


歌詞來源 https://genius.com/State-of-sound-wake-up-where-you-are-lyrics

 

arrow
arrow

    月巴甲鳥 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()