close

Stormzy - Cigarette & Crush  
圖片來源 https://goo.gl/5iWBn1

建議大家用電腦版瀏覽.排版比較流暢也方便閱讀


R&B情歌又一首,這首歌由饒舌男歌手Stormzy
女Vocal除了歌名中清楚標記的Kehlani以外
其實還有英國搞怪女聲Lily Allen 
但有趣的是Lily Allen這次卻沒有被算入credit
就連採訪中Stormzy都給了一個有趣的敘述
「她不能被列入這首歌曲,因為我們不被允許」
雖然她主要是唱backup,(給我一個黑人問號臉) 但為什麼阿?????
加上Lily Allen不是會理所當然地增加能見度嗎 

不給問號了先聽這首好聽的歌
2017/02/24 Youtube上目前很多相關影音 但Stormzy本人的頻道還不見正品
(不然就不會有這個 Lily Allen也被納入歌手的名稱)

這個建立在毒品跟草的情感其實講著的是現在年輕人的感情觀
(我想不僅限於北美)
兩個人耍廢地在家吞雲吐霧

Stormzy寫這首歌其實很大一部分的原因來自於與某個女孩的回憶
他們嚴格說來不算情人,但每次彼此手上有點好貨
他們就會一起使用,並且在床上消磨這些時間
其實光用聽的肥鴨以為是典型的求和情歌,殊不知各種哈草呼麻的糾葛阿囧

補一句,此歌詞不代表本台鼓勵呼麻的立場
然後裡面有灰色地帶,等網路上給完整歌詞肥鴨立馬補上

-
你帶著我愛的菸草跟藥
你以前從來沒讓我失望
只是現在好像不是這麼一回事了
-
以下是肥鴨翻譯


Stormzy - Cigarettes & Cush ft. Kehlani

I'm sorry that I'm late
抱歉我遲到了
And I missed your call
還有沒接到妳的電話
But you know night turn into day
但妳知道我忙到沒睡
I didn't stop to pause
我沒有辦法停下來休息
I know I never see your face
我知道我大概不會再見到妳了
And baby, that's my fault
寶貝,這是我不對
But I'ma fix all my mistakes
但我正試著彌補這一切
So don't stress no more
所以別再逼我了好嗎

You got those cigarettes and cush
你帶著我喜歡的菸跟藥
You don't ever let me down
你從來不會讓我失望
You got those cigarettes and cush
你帶著我喜歡的菸跟藥
You don't ever let me down
你從來不會讓我失望
You got those cigarettes and cush
你帶著我喜歡的菸跟藥
You don't ever let me down
你從來不會讓我失望
You got those cigarettes and cush
你帶著我喜歡的菸跟藥
You don't ever let me down
你從來不會讓我失望
You got those cigarettes and cush (alright)
你帶著我喜歡的菸跟藥(好吧)
You don't ever let me down
你從來不會讓我失望
You got those cigarettes and cush (alright)
你帶著我喜歡的菸跟藥(好吧)
You don't ever let me down
你從來不會讓我失望
You got those cigarettes and cush (alright)
你帶著我喜歡的菸跟藥(好吧)
You don't ever let me down
你從來不會讓我失望

You don't ever let me down
妳從來不會讓我失望
Got those cigarettes and cush
妳帶著我喜歡的菸跟藥
You don't ever let me down
你從來不會讓我失望
All those other girls just look
其他的女生只能眼巴巴看著
They ain't never takin' your crown
他們從來沒辦法搶走妳的光彩
And girl I know it gets on your nerves sometimes
女孩我知道這常會讓妳不安
When I don't answer my phone
當我沒回妳訊息的時候
And yeah I double back on my words at times
其實我只是在反覆看著我要送出去的字而已
But please don't start with that tone, 'cause girl
拜託不要用那種語氣對我說話,女孩,因為
I love you, you know, but I can't be there
我愛妳,妳知道的,雖然我沒辦法常在妳旁邊
But when I get home, just roll my weed, yeah
當我回家的時候,幫我捲好我的菸草吧,對
What's mine is yours, give you space to breathe here
我的東西都是妳的,我也給妳一些私人的空間
Just weed and cush, that's a major key here
一些大麻跟藥,這滿滿的藥就是完美夜晚的關鍵
Yeah, then you play me a song
對,然後妳還為我撥放音樂
Smokin' smoke 'til we're wavy and gone
哈著草直到我們都嗨到翻天
Come home from a long hard day with the dons
然後在一整天與老闆的忙碌工作後回到家
Like where's my baby? I'm sorry it's been long
然後我會問,寶貝妳在哪?抱歉我這麼晚才到家

I'm sorry that I'm late
抱歉我遲到了
And I missed your call
還有沒接到妳的電話
But you know night turn into day
但妳知道我忙到沒睡
I didn't stop to pause
我沒有辦法停下來休息
I know I never see your face
我知道我大概永遠不會再見到妳
And baby, that's my fault
寶貝,這是我不對
But I'ma fix all my mistakes
但我正試著彌補這一切
So don't stress no more
所以別再逼我了

You got those cigarettes and cush
你帶著我喜歡的菸跟藥
You don't ever let me down
你從來不會讓我失望
You got those cigarettes and cush
你帶著我喜歡的菸跟藥
You don't ever let me down
你從來不會讓我失望
You got those cigarettes and cush
你帶著我喜歡的菸跟藥
You don't ever let me down
你從來不會讓我失望
You got those cigarettes and cush
你帶著我喜歡的菸跟藥
You don't ever let me down
你從來不會讓我失望
You got those cigarettes and cush 
你帶著我喜歡的菸跟藥
You don't ever let me down
你從來不會讓我失望
You got those cigarettes and cush
你帶著我喜歡的菸跟藥
You don't ever let me down
你從來不會讓我失望
You got those cigarettes and cush 
你帶著我喜歡的菸跟藥
You don't ever let me down
你從來不會讓我失望

As much as you think you're a thorn
儘管你有時候覺得自己是個麻煩
In the way that you feel, I come home
在你有這種感覺的時候,我就會回到你身邊
Every day when it rains
在每次你低落的時候
But it's real
但我說真的
Between us, ground so far beneath us
我們之間的感情這麼深厚
Sometimes I can't read ya
有時候我搞不懂你
But it don't mean I won't treat ya
但這不表示我不會給你來根 
To a blunt full of that reefer
裡面都裝滿大麻的捲菸
We may get in fights
我們可能會爭吵
But I could never see me leavin'
但我從沒想過要離開
Somethin' 'bout our [?] the high can bring us

Sober just don't please us
保持清醒不是我們的愛
If you're wondering, yeah, I'm still here because I see us
如果你還是不明白,對,我還是會在你身邊因為我清楚我們是什麼樣的人
But Mary makes it easy to talk to you
哈幾口草後總能讓這些話更好說出口
Aww, yeah
噢,對
'Cause sometimes I just can't spill my thoughts to you
因為有時候我就是沒辦法直接說出我的感受
I took you in every day
我每次都在呼嚨你
At the end of every day I belong to you
但到最後我又被你打敗
Belong to you
又屬於你
I'll still pass the bong to you
我還是會拿些草給你
I'll write a song to you
或者寫你一首歌
I'll do no wrong to you
我對你很好啊

I'm sorry that I'm late
抱歉我遲到了
And I missed your call
還有沒接到妳的電話
But you know night turn into day
但妳知道我忙到沒睡
I didn't stop to pause
我沒有辦法停下來休息
I know I never see your face
我知道我大概永遠不會再見到妳
And baby, that's my fault
寶貝,這是我不對
But I'ma fix all my mistakes
但我正試著彌補這一切
So don't stress no more
所以別再逼我了

You got those cigarettes and cush
你帶著我喜歡的菸跟藥
You don't ever let me down
你從來不會讓我失望
You got those cigarettes and cush
你帶著我喜歡的菸跟藥
You don't ever let me down
你從來不會讓我失望
You got those cigarettes and cush
你帶著我喜歡的菸跟藥
You don't ever let me down
你從來不會讓我失望
You got those cigarettes and cush
你帶著我喜歡的菸跟藥
You don't ever let me down
你從來不會讓我失望
You got those cigarettes and cush
你帶著我喜歡的菸跟藥
You don't ever let me down
你從來不會讓我失望
You got those cigarettes and cush
你帶著我喜歡的菸跟藥
You don't ever let me down
你從來不會讓我失望
You got those cigarettes and cush
你帶著我喜歡的菸跟藥
You don't ever let me down
你從來不會讓我失望
I promise
我保證

You don't ever let me down
妳從沒讓我失望過
I won't ever let you down
我從沒讓妳失望過
'Cause you don't ever let me down
因為妳從沒讓我失望
I won't ever let you down
我永遠不會讓妳失望
'Cause you don't ever let me down
因為妳從沒讓我失望
I can't ever let you down, down, down
我永遠不會讓妳失望,失望,失望
Down, down, down, down
失望,失望,失望,失望

It's been like a month now
已經過了一個月
Since you left my side
自從妳離開我
Got me smokin' a blunt now
我不斷地抽著大麻菸
But there ain't no vibe
但這已經沒辦法讓我轉移注意力了
'Cause I fucked up badly
因為我搞砸了這一切
All I did was push
我那時只是逼妳
Now there's no more weed
現在這裡已經沒大麻了
No more cush
也沒藥了
And I'm deep in the south side
我身陷在感情的谷底
And I can't find love
我也找不到愛
I was lookin' for my brown skin
我還在找我最愛的小麥肌女孩
Tryna find that buzz
試著找些樂子
Now what have you done, Stormz?
你看看你幹了什麼,Stromz?
Now what have you caused?
看看你搞出了什麼?
And we weren't just bredrens
我們不只是青梅竹馬
We were so much more
我們曾經擁有這麼多
Girl you was my hero
女孩妳是我的英雄
The beat to my heart
是我心跳的原因
And them tears on your face
我看著眼淚從妳臉上滑落
Man they tear me apart
老天那淚也撕裂了我的心
Man I just wanna fix you
我只是想去補償這一切
Fix what I broke
彌補被我搞砸的一切
No covers on the sofa
不再有沙發派對
No more smoke
不再抽那些菸
And I pray God saves you
我向老天祈禱要讓妳回來
Man I pray all night
天哪我祈禱了整晚
I just wanna say thank you
我只想說聲謝謝
'Cause you saved my life
因為妳拯救了我
But I cut you deep
但我卻傷妳這麼深
And I know how it looks
我知道這一切看起來有多難堪
Now there's no more weed
現在我也不再抽大麻煙了
No more cush
不再嗨了
No more cush
不再嗨了
No more cush, yeah
不再嗨了,對
Now there's no more cush
現在不會再嗨了
No more cush
不再嗨了


歌詞來源 https://genius.com/Stormzy-cigarettes-and-cush-lyrics

 

arrow
arrow

    月巴甲鳥 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()