James blunt - make me better    
圖片來源同影片

建議大家用電腦版瀏覽.排版比較流暢也方便閱讀

是說昨天在Spotify上面聽到這首歌後馬上谷歌歌詞
沒想到全部都只有Love Me Better, 當下還以為是肥鴨耳包還是眼ㄆ一ㄚˊ
原來真的有出這首歌啊!還跟上一首歌詞幾乎一模模一樣樣呢
(繼Zedd的 Stay 後,肥鴨認真覺得現在歌手想歌名都好懶XDD)

2017/03/03 James Blunt頻道釋出

這首歌有回到James Blunt擅長給人的溫暖感
講著男人對於女人這段情以來的感激以及回顧,
多麼適合當結婚幾周年的主題曲!! 
(雖然歌詞中有看起來是求婚用啦)
生活中的各種大小事都有伴侶在旁,人生的路上有妳就完美

妳就是我的命中注定
-
妳是我的全世界,我想要妳在我身邊
陪著我,讓我成為更好的自己
-

以下是肥鴨翻譯


James Blunt - You Make Me Better 

You made me breakfast every morning
妳每天早晨都幫我準備早餐
You made me sleep all through the night
妳讓我每天晚上都能睡得安穩
You made me worry without any warning
妳讓我感到警惕不用警示
Let me just lie here, drown in your eyes, dear
就讓我躺在這裡吧,沉浸在妳眼裡,親愛的

You made me sorry this wasn't always
妳讓我感到遺憾,但妳也不常這樣
You made me hungry for your body, babe
妳讓我渴望妳的身體,寶貝
You made me run down hospital hallways
妳讓我在醫院走廊上奔跑
You gave me life, dear, and he's got your eyes
妳為我帶來新生命,而且他還有像妳一樣的眼睛

I waited so long
我等太久了
Baby, I did you wrongs
寶貝,我曾對妳不好
Make up for the time we've wasted
讓我彌補那些我們浪費的過去吧
You would wait by the phone
妳會在電話旁等著我
Every time I was gone
每次我不再家的時候
But all along
一直以來

You are everything
妳就是我的全世界
I have never been
我從來沒這樣
I want you to make me better
我想要妳,讓我成為更好的自己
And I've been wondering
我曾經迷惘著
Why you let me in
為什麼妳願意這樣對我
I want you to make me better
現在我想要妳,讓我成為更好的自己

You made me stop and savor the moment
妳讓我懂得駐足享受當下
You made me laugh out loud, you do
妳讓我笑得開懷,真的
You give me memories like time is frozen
妳給我那些帶不走的回憶
You gave me a child and he's got your smile
妳為我帶來了孩子而且他有著跟妳一樣的笑容

And I sang a song
我唱了首歌
Every night I was gone
每個我不在家的夜晚
About all the dreams I'm chasing
有關那些我追尋的夢
And I have been wrong
還有我曾經的錯
With the things that I've done
那些我做過的蠢事
'Cause all along
因為一直以來

You are everything
妳就是我的全世界
I have never been
我從來沒這樣
I want you to make me better
我想要妳,讓我成為更好的自己
And I've been wondering
我曾經迷惘著
Why you let me in
為什麼妳願意這樣對我
I want you to make me better
現在我想要妳,讓我成為更好的自己

Although that I've never read your mind
雖然我從來都不懂妳在想什麼
I figured it out on my own
我總是自己亂猜亂想
I am so glad that I caught you in time
但感激我在對的時間捉住了妳
Before I am left all alone, alone
在我犯錯而變的孤獨以前,孤獨以前

You are everything
妳就是我的全世界
I have never been
我從來沒這樣
I want you to make me better
我想要妳,讓我成為更好的自己
So please, my darling
所以,親愛的我想請妳
Take this wedding ring
戴上這只婚戒吧
I want you to make me better
我想要妳待在我身邊
And I've been wondering
我曾經迷惘過
Why you ever let me in
妳願意這樣對我的原因
I want you to make me better
我想要妳在身邊,讓我成為更好的自己
I want you to make me better
我想要妳在身邊,讓我成為更好的自己
I want you to make me better
我想要妳陪在我身邊,讓我可以成為更好的自己


歌詞來源 http://www.azlyrics.com/lyrics/jamesblunt/makemebetter.html

 

arrow
arrow

    月巴甲鳥 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()