LEON - for you
圖片來源同歌詞
建議大家用電腦版瀏覽.排版比較流暢也方便閱讀
這首歌暗黑風格又有一點點厚實的聲音猛一聽有點咱英國妹
大手Lipa的感覺,那個偶爾會扯出失控邊緣的嗓音聽起來有點療癒

LÉON是瑞典籍歌手,出生於斯德哥爾摩(最近好多極圈的北歐女聲??)
擁有獨立寫歌寫詞的能力,而且還被水果姐轉推過
所謂的earned media mention
這是時下很常被發掘的方式了

2017/03/02 你水管的官方Audio釋出

這首歌感覺也很適合拿來放在慾望城市某些集數裡面
講的是女主在結束一段感情後酗酒成痴沉迷於回憶裡面無法自拔的樣子
已經是過去的事情自己卻過不去,而在腦海中與想像的對方對話
其實在稱呼對方為一團糟的時候,也是在暗示自己的心理狀態還是支離破碎
可是有什麼用呢? 也只能在夢裡相見了
-
以前我們多好,你是這麼懂我
但現在一到深夜我就又-
寶貝,你真是一團糟
-

以下是肥鴨翻譯


LÉON - For You

I'm all up in these feelings
我沉浸在這些感覺裡
I can tell that these have changed me
我可以感覺這些過往讓我變得不同
The moments I went crazy
那些我失控的過往
Drank, now it's all hazy
喝吧,現在一切都好迷濛
Heard you said you're mine
聽到你說你屬於我
But that was only in my dreams
但這一切又好像在夢裡

Oh, you always had me
噢,你總是這麼懂我
But every time, at the end of the night
但每次,一到深夜
You found someone, someone new
你又心動了一次,心動一次
Someone who could fuck ya better
醉心於那些能讓你歡愉的性愛
Every time, at the end of the night
每次,一到深夜我就又-
I didn't want you to
我不想要你

Messed up
搞砸
Baby, you are messed up
寶貝,你真是一團糟
Yeah, you
耶,你
Only you
只有你
Special
這麼不同
Tell me, was I special?
那我呢,我對你來講也是特別的嗎?
For you
我為了你
Only you
只屬於你

You always kept your distance (I'm lost)
你永遠築著一道牆(我迷失了)
I guess you had your reasons (I'm wondering what you're thinking)
我想你也有你的理由(我搞不懂你在想什麼)
Empty conversation
空洞的對話
Needed your attention
我多想要你的關注
You are cold as concrete
你像水泥一般的冷漠
Now you are only in my dreams
現在你也只存在在我的夢裡了

Oh, you always had me(Oh I'm lost)
噢,你總是這麼懂我(噢,我迷失了)
But every time, at the end of the night
但每次,一到深夜
You found someone, someone new
你又心動了一次,心動一次
Someone who could fuck ya better(Lost)
醉心於那些能讓你歡愉的性愛(你也迷失了)
Every time, at the end of the night
每次,一到深夜
I didn't want you to
我不想要你

Messed up
搞砸
Baby, you are messed up
寶貝,你真是一團糟
Yeah, you
耶,你
Only you
只有你
Special
這麼不同
Tell me, was I special?
那我呢,我對你來講也是特別的嗎?
For you
我為了你
Only you
只屬於你

Try not to forget me
別試著忘記我
Try not to forget me
別試著忘記我
Try not to forget me
別試著忘記我
Try not to forget me
別試著忘記了
I'm all up in these feelings

I can tell that these have changed me
我可以感覺這些過往讓我變得不同

Messed up
搞砸
Baby, you are messed up
寶貝,你真是一團糟
Yeah, you
耶,你
Only you
只有你
Special
這麼不同
Tell me, was I special?
那我呢,我對你來講也是特別的嗎?
For you
我為了你
Only you
只屬於你


歌詞來源 https://genius.com/Leon-for-you-lyrics

arrow
arrow

    月巴甲鳥 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()