Lorde
圖片來源同歌詞

建議大家用電腦版瀏覽.排版比較流暢也方便閱讀

相較起聽起來有點暴力的Greelight(點我看翻譯)
這首歌Lorde走回簡單與自己對話的小調
聽得出來整首歌像是一個小女孩輕柔地對自己說話
像是撫慰著自己、跟自己說著一切都沒什麼

2017/03/09 你水管官方頻道


補上 2017/03/12 的現場演唱影片

這首歌對Lorde來說也是一個突破,
Lorde說:當時在計程車上,聽著Rihanna的Higher然後就突然掉眼淚
覺得好像都會這樣,事情到最後的發展就是到了某一個時間點他們選擇離開
不過最後Lorde把這樣低沉消弭的情緒給了一個完美的結束
希望感情的最後,她可以華麗的走出自己的路,而不再當個被遺棄的玩物
-
他們說我會是個負擔
可能對任何人來講都是吧
儘管受傷,但我知道我還是會好好走出自己的路
-

以下是肥鴨翻譯


Lorde - Liability

One, two
一、二

Baby really hurt me
寶貝我真的很受傷
Crying in the taxi
在計程車上就哭了
He don't wanna know me
他甚至不想瞭解我
Says he made the big mistake of dancing in my storm
說他錯了他不應該隨著我起舞
Says it was poison
說我就像個毒藥
So I guess I'll go home
我想我就要回家了吧
Into the arms of the girl that I love
投奔到自己的胸懷
The only love I haven't screwed up
依靠在我唯一一段不會搞砸的關係
She's so hard to please
她是這麼難取悅的人
But she's a forest fire
但她卻也是這麼強大的存在
I do my best to meet her demands
我盡最大的努力達到她的標準
Play at romance, we slow dance
以浪漫的方式,我們親柔地慢舞
In the living room, but all that a stranger would see
在客廳,但所有在場人都看地到
Is one girl swaying alone
那邊有一個女生自己搖擺著
Stroking her cheek
摩娑著自己的臉頰

They say, "You're a little much for me
他們說"你對我來講有點太多了"
You're a liability
你會是個負擔
You're a little much for me"
對我來講有點太多了
So they pull back, make other plans
所以他們都退縮,自己另外計畫
I understand, I'm a liability
我懂,我是個負擔
Get you wild, make you leave
讓你感覺瘋癲,讓你想離開
I'm a little much for
我有點太多了
E-a-na-na-na, everyone
不管對誰都是負擔

The truth is I am a toy
其實我是個玩具
That people enjoy
供人玩賞
'Til all of the tricks don't work anymore
直到我的把戲已經對他們沒用
And then they are bored of me
然後他們開始對我感到厭倦
I know that it's exciting
我知道這很吸引人
Running through the night, but
晚上有不停的活動,但
Every perfect summer's
每個完美的夏日回憶都
Eating me alive until you're gone
慢慢地侵蝕著我,直到你們都離開
Better on my own
我才覺得我最好還是一個人待著

They say, "You're a little much for me
他們說"你對我來講有點太多了"
You're a liability
你會是個負擔
You're a little much for me"
對我來講有點太多了
So they pull back, make other plans
所以他們都退縮,自己另外計畫
I understand, I'm a liability
我懂,我是個負擔
Get you wild, make you leave
讓你感覺瘋癲,讓你想離開
I'm a little much for
我有點太多了
E-a-na-na-na, everyone
不管對誰都是負擔

They're gonna watch me
他們將會看著我
Disappear into the sun
消失在陽光中
You're all gonna watch me
你們都將看著我
Disappear into the sun
消失在某個更美的未來中


歌詞來源 https://genius.com/Lorde-liability-lyrics

 

arrow
arrow

    月巴甲鳥 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()