close

Yellow Claw - Good Day.jpg
圖片來源同歌詞

剛開始看到蛇爺才讓肥鴨稍稍關注了這首歌
那時候聽沒什麼感覺,但聽久那個Good Day真的會一直腦海裡游來游去
尤其搭配Cool at all的懶散舌頭L音其實滿洗腦的
看了歌詞才知道是有點小浪漫跟哀傷阿

Yellow Claw 黃爪是由三個荷蘭人Bizzey,Jim Aasgier and Nizzle組合的DJ團隊
風格滿多樣的,OOC網頁有很精彩的分享就不多嘴了直接上連結給大家看(點我)

蛇爺就不介紹了,跳過(喂)

而這首歌的Vocal Elliphant是瑞典斯德哥爾摩的女歌手,
萬能的谷歌讓我看到了其他版大精彩的介紹也直接給大家傳送門(點我)

上個官方你水管在228釋出的歌詞MV給大家聽

這首歌慵懶,而且只著重在那些美好的日子
講著的是小時候那段與情人的快樂過往,最後對方讓自己心碎,這段感情也就告截
可以從歌詞、還有那種有點回音的聲音處理看出這段過去被上了歡樂的氤氳
然後就像所有年少輕狂的愛一樣,
這一切終將結束

-
那真是段美好的日子
多美好阿,在你讓我心碎之前都好
-

以下是肥鴨翻譯


Yellow Claw, DJ Snake, Elliphant - Good Day

You make me feel like all those kids that
你讓我感覺像那些
Were supposed to stay the night but
原本想搞個通霄但
Changed their mind and called their mommy
最後改變主意然後打電話叫媽媽來的小孩一樣
You are not me, I am dirty
你不像我,我可是很愛玩的
You make me feel like all those kids that
你讓我感覺像那些
Were supposed to stay the night but
原本想搞個通宵但
Changed their mind and called their mommy
最後改變主意然後打電話叫媽媽來的小孩一樣
You are not me
你不像我

Remember that day, we met for coffee and you were late
記得那時候我們約在咖啡店碰面,你還遲到
Yeah, we chatted about you and you mostly but a bit about me
是阿,我們聊天,大部分是聊你,比較少我的事
And then we went back to yours and I never been there before
然後我們就一起回你家,那個我之前從來沒去過的地方
On the blue line subway
搭著地鐵的藍線向你前進
Yeah, I think it was raining, yeah, you made me a painting
恩,我想那天有下雨,然後你還為我畫了張畫
Sing a song about dolphins, young love, was calling
唱著有關海豚的歌,年少的愛戀,已經終結

It was a good day
那時候真的很棒
Oh, what a good day
噢,多棒的日子啊
But it is long gone now
但那已經是很久前的事
When all the stars fell down
在星星都墜落的時候
It was a good day
那時候真的很棒
Oh, what a good day
噢,多棒的日子啊
That day you broke my heart
那時你讓我心碎
I loved you way too hard
因為我愛你愛得太用力
Now I'm free
但現在我自由了

Remember so well, that time when I found a dog
我記得多清楚,那時候我帶回了一隻狗
I thought you'd be cool, not cool at all when you opened the door (come on)
我想說你應該可以接受,沒想到你打開門一點也受不了(噢老天啊)
You said I was your soulmate and I was there on my way
你那時候說我是你的靈魂伴侶,我那時候是阿,用我的方式
On the blue line subway
在那個地鐵的藍線上向你前進
And I think it was snowing 'cause the city was glowing
我想那時候是雪季,因為印象中整個城市都在發光
Yeah, I started to notice, young love, was broken
是阿,但我開始注意到,那年少的愛,已經破裂

It was a good day
那時候真的很棒
Oh, what a good day
噢,多棒的日子啊
But it is long gone now
但已經很久前的事
When all the stars fell down
在星星都墜落的時候
It was a good day
那時候真的很棒
Oh, what a good day
噢,多棒的日子啊
That day you broke my heart
那時你讓我心碎
I loved you way too hard
因為我愛你愛得太用力
Now I'm free
但現在我自由了

Free, free, free falling
自由了,自由了,卻也像是自由落體的墜落


歌詞來源 https://genius.com/Yellow-claw-good-day-lyrics

arrow
arrow

    月巴甲鳥 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()