Linkin Park
圖片來源同歌詞

建議大家用電腦版瀏覽.排版比較流暢也方便閱讀

聯合公園Stromzy還有Pusha T帶來了這首很有殺氣卻也劃清地盤的歌
一聲聲的再見就是要說給當初背棄自己的夥伴聽

說來有趣這首歌其實出發點來自愛籃球的Mike Shinoda(這首歌的作詞)
不過除了原本想傳達「離開爛隊友」以外,還有離開一段爛關係的意思
而且不得不說跟Stromzy跟Pusha T很衝的語氣比起來
Chester Bennington的Vocal還是和緩很多啊
想聽不同風格的Stromzy(抒情R&B)點我


-
再見了爛人,你別想回來
帶著行李滾遠一點
-

以下是肥鴨翻譯


Linkin Park - Good Goodbye ft. Pusha T & Stormzy


So say goodbye and hit the road
說聲再見就上路吧
Pack it up and disappear
行李帶著然後滾遠一點
You better have some place to go
你最好有地方可以去
'Cause you can't come back around here
因為你沒辦法再回來這裡
Good goodbye
好好道別吧
(Don't you come back no more)
你可別想回來


Live from the rhythm, it's
你可以聽出歌中的現實,這裡可是
Something wild, venomous
充滿野蠻跟有毒的叢林
Enemies trying to read me
場上敵人想要看穿我
You're all looking highly illiterate
但你們全部都瞎了看不穿
Blindly forgetting if I'm in the mix
盲目地忘記我鋒頭正健
You won't find an equivalent
你找不到那個平衡點的
I've been here killing it
我已經征服它
Longer than you've been alive, you idiot
你出生前老子就在玩了,你個蠢蛋
And it makes you so mad
這讓你不爽
Somebody else could be stepping in front of you
任何人都可以在你前面佔有一席之地
And it makes you so mad that you're not the only one
你不是這裡唯一讓你不爽
There's more than one of you
這裡像你的太多了
And you can't understand the fact
你也不會懂但這就是事實
That it's over and done, hope you had fun
這一切已經結束了,希望你有玩得開心啊
You've got a lot to discuss on the bus
你在回程的巴士上還有很多要釐清的
Headed back where you're from
那台回你老家的巴士上


So say goodbye and hit the road
說聲再見就上路吧
Pack it up and disappear
行李帶著然後滾遠一點
You better have some place to go
你最好有地方可以去
'Cause you can't come back around here
因為你沒辦法再回到這裡了
Good goodbye
好好道別吧
Good goodbye
好好道別吧
Good goodbye
好好道別吧
Good goodbye
好好道別吧
Good goodbye
好好道別吧

Goodbye, good riddance
掰啦,你這個爛貨
A period is after every sentence
就像每句話都有的結尾
Did my time with my cellmate
我已經跟我的獄友服完刑了
Maxed out so now we finished
我拚了老命終於結束一切
Every day was like a hail date
那時候每天都像在地獄
Every night was like a hailstorm
每個晚上都像雹爆
Took her back to my tinted windows
老天帶著天使讓她到我染色的窗戶
Showin' out, she in rare form
然後用她少見的方式出現
Wings up, now I'm airborne
揚起她的翅膀,帶我到現在的空中高位
King Push, they got a chair for him
Push老大,他們現在為他留的位置可大
Make way for the new queen
為這女王開點路阿
The old lineup, where they cheer for 'em
那常見的詞就在他們為他歡呼的時候出現
Consequence when you ain't there for him
這就是你沒支持他的下場
Were you there for him?
你那時候支持他度過一切嗎?
Did you care for him?
你有為他在乎過嗎?
You were dead wrong
你真的是錯的徹底

So say goodbye and hit the road
說聲再見就上路吧
Pack it up and disappear
行李帶著然後滾遠一點
You better have some place to go
你最好有地方可以去
'Cause you can't come back around here
因為你沒辦法再回來這裡
Good goodbye
好好道別吧
Good goodbye
好好道別吧
(Don't you come back no more)
你可別想回來
Good goodbye
好好道別吧
Good goodbye
好好道別吧
(Don't you come back no more)
(你可別想回來)
(Don't you come back no more)
(你可別想回來)

Let me say goodbye to my demons
讓我跟我的心魔道別吧
Let me say goodbye to my past life
讓我跟我的過去告別吧
Let me say goodbye to the darkness
讓我跟那些黑暗說聲再見吧
Tell 'em that I'd rather be here in the starlight
告訴他們我寧可站在這聚光燈下
Tell 'em that I'd rather be here where they love me
告訴他們我寧可待在這個他們愛我的地方
Tell 'em that I'm yours this is our life
告訴他們我還是大家的,這就是我們
And I still keep raising the bar like
我還是在這間酒吧就像
Never seen a young black brother in the chart twice
我從來沒看過那個年輕的黑人小夥子在這個版上兩次
Goodbye to the stereotypes
跟那些刻板印象說再見
You can't tell my kings we can't
你別想跟我的王說我們做不到
Mandem we're linking tings in parks
老兄我們可是在這聯合響亮地在這公園
Now I gotta tune with Linkin Park
現在我可是跟聯合公園一起合唱
Like goodbye to my old hoe’s
跟我的老夥伴們說再見了
Goodbye to the cold roads
冰冷的路再見了
I can't die for my postcode
我不能因為我的出生被判刑
Young little Mike from the Gold Coast
當初那個黃金海岸來的小麥可阿
And now I'm inside with my bro bro's
現在我跟我的哥兒們混的可好了
Gang
混出一片天


So say goodbye and hit the road
說聲再見就上路吧
Pack it up and disappear
行李帶著然後滾遠一點
You better have some place to go
你最好有地方可以去
'Cause you can't come back around here
因為你沒辦法再回來這裡
Good goodbye
好好道別吧
Good goodbye
好好道別吧
(Don't you come back no more)
你可別想回來
Good goodbye
好好道別吧
Good goodbye
好好道別吧
(Don't you come back no more)
(你可別想回來)


https://genius.com/Linkin-park-good-goodbye-lyrics

arrow
arrow

    月巴甲鳥 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()