Lauv - I Like Me Better
圖片來源同歌詞
建議大家用電腦版瀏覽.排版比較流暢也方便閱讀
推薦好歌Lauv的I Like Me Better
跟LANY有異曲同工之妙,有種冷冷卻又會敲進心裡的作曲方式

Lauv  
Lauv是紐約的作曲人、歌手
在Genius歌詞網上看到他自己下海(可能是代筆,但帳號是自己的)
為他的作品給出很多人好奇的解釋
在Lauv成長的過程中他有不少搬家的經驗
但在18歲那年他搬到了紐約,初來乍到這樣的一個大城市
讓他被許多無以名狀的情緒嚇到,甚至有想逃走的念頭
但他待下來了,而據他所說
『這也許是我做過最好的決定』

回味一下他之前的作品 The other

這首講著感情結束的歌,Lauv用看似保持著距離的冷淡嗓音,唱著一段過去
這邊有其他版大的介紹,傳送門點我

回到這首歌,因為你喜歡我自己 I love me better

繁華的城市,來來往往的人潮
忙碌喧囂的城市我好像迷失了
-
但跟你一起,讓我喜歡起我自己
-
以下是肥鴨翻譯


Lauv - I Like Me Better

To be young and in love in New York City
紐約的年少輕狂、紐約的墜入情網
To not know who I am but still know that I'm good long as you're here with me
不知道自己想要成為什麼樣子,但只要跟你一起我都能自我感覺良好
To be drunk and in love in New York City
紐約微醺、紐約的狂戀
Midnight into morning coffee
深夜到清晨的咖啡
Burning through the hours talking
我們用深夜談話劃破了這個夜晚

Damn...
該死⋯⋯

I like me better when I'm with you
我喜歡跟你在一起的我
I like me better when I'm with you
我喜歡跟你在一起的我
I knew from the first time, I'd stay for a long time cause
第一次我就感覺到了,我想要待這更久因為
I like me better when
我喜歡現在的我
I like me better when I'm with you
我喜歡現在跟你在一起的我

I don't know what it is but I got that feeling
我不知道怎麼說,但我有種感覺
Waking up in this bed next to you swear the room
跟你在同一張床上醒來,咒罵這個房間
Yeah it got no ceiling
對啊,沒有天花板的房間
If we lay, let the day just pass us by
如果我們躺下,我們會讓一天就這麼忽悠過去
I might get to too much talking
我可能講太多話了
I might have to tell you something...
但我可能也必須告訴你這件事⋯⋯

Damn…
該死的⋯⋯

I like me better when I'm with you
我喜歡跟你在一起的我
I like me better when I'm with you
我喜歡跟你在一起的我
I knew from the first time, I'd stay for a long time cause
第一次我就感覺到了,我想要待這更久因為
I like me better when
我喜歡現在的我
I like me better when I'm with you
我喜歡現在跟你在一起的我

Stay awhile stay awhile
待一陣子吧待一陣子
Stay here with me
陪我待一陣子
Stay awhile stay awhile, oh
待一陣子吧待一陣子喔
Stay awhile stay awhile
待一陣子吧待一陣子
Stay here with me
陪我待一陣子
Lay here with me
跟我一起躺在這裡

I like me better when I'm with you
我喜歡跟你在一起的我
(yes I do, yes I do, babe)
(是啊我願意,我願意,親愛的)
I like me better when I'm with you
我喜歡跟你在一起的我
I knew from the first time, I'd stay for a long time cause
第一次我就感覺到了,我想要待這裡更久因為
I like me better when
我喜歡現在的我
I like me better when I'm with you
我喜歡現在跟你在一起的我

(I like me, I like me)
(我喜歡我,我喜歡我)
(Look who you made me, made me, oh nooooo)
(看看你讓我變成現在我愛的樣子,你讓我,喔喔)
Better when
更喜歡跟你
I like me better when i’m with you
我喜歡現在跟你在一起的我


歌詞來源 https://genius.com/Lauv-i-like-me-better-lyrics
圖片來源 https://www.lyricshot.net/artist/lauv.html

arrow
arrow

    月巴甲鳥 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()