P!ink
圖片來源同歌詞
建議大家用電腦版瀏覽.排版比較流暢也方便閱讀
P!nk粉紅佳人的嗆辣作品又一樁
前一陣子感覺在享受天倫之樂,剛好又推了幾首溫柔撫慰靈性的歌(Beautiful Trauma)
還以爲要從良的,馬上來一首復仇之歌!

這次跟好久不見的好爸爸阿姆Eminem合作
覺得她們倆個人的瘋癲的感覺好搭啊,是不是早就該一起合作了!
(而且感覺都很愛家)
Pink minime
這是MTV VMA典禮上P!nk帶女兒出席的照片
Eminem
這張照片甚至直接提到阿姆不參加頒獎典禮是因為在家陪女兒看卡通⋯⋯顧家(蓋章)

講回來,嗆辣的P!nk回來了啊
這樣害肥鴨很期待這首歌的MV,可以不要走Love the way you lie的暴力風嗎(懇求)
很久沒看到惡趣味的音樂錄影帶了

(先用這個音源)
這首歌聽起來很揶揄,除了P!nk跟Eminem的歌聲表現以外
Eminem在歌詞中用了很多雙關語
"giving out your number doesn't count"
字面上的意思是:我給的數字又不能算進去
但其實是肥鴨此處的翻譯:給了我的號碼不能算背叛⋯⋯
-
我要復仇,你別想就這樣算了
-
以下是肥鴨翻譯


P!ink - Revenge ft. Eminem

Like Leo in The Revenant, Abel in that Bible bit
像神鬼獵人的李奧納多,聖經裡面的亞伯
Revenge is sweet, isn't it?
報復的滋味多甜美,不是嗎?
Really, really hope for it
真的,我真的每天都在期待
I know that it won't fix a thing
我知道這樣不能彌補任何事
A song like this that I could sing
只能用一首能唱的歌
For you
獻給你
All the feels you make me do
所有你給我的感受
A nightmare fuckin' comin' true
所有他媽成真的惡夢
I wish I was a lawyer, I would sue you
我希望我是個律師,我就可以告你
Sue you, take your dog, take your house
告死你,拿走你的狗,你的房子
Take your shoes, take your heart
你的鞋子,你的心
And now here comes that singin' part
好了,現在來到唱的部分

I'm daydreamin', let me count the ways
我想著,讓我數那些方法
How I'll get you or how I'll make you pay
該如何將你打倒,或者怎樣讓你付出代價
Babe, I'm hurtin' and now you'll feel the same
親愛的,我被傷很深,現在我要讓你也這樣感受
That's my plan, that's my plan, that's my plan
這是我的計畫,我的計畫,老娘的計畫

We could do revenge, revenge, revenge
我們可以彼此復仇、復仇、復仇
Revenge together, together, together
互相報復、報復、報復
We could take revenge, revenge, revenge
我們可以彼此復仇、復仇、復仇
Revenge is sweet
報仇的感覺多好啊
We could do revenge, revenge, revenge
我們可以彼此復仇、復仇、復仇
Revenge together, together, together
互相報復、報復、報復
We could take revenge, revenge, revenge
我們可以彼此復仇、復仇、復仇
Revenge is sweet (now, now)

Now here's where girlfriends come in hand
現在這裡是姐妹們到齊的時候
Especially those that understand
尤其是那些了解背叛感受的
Crime's a crime, but listen, man
你做了就是做了,但聽著老兄
Really cannot give a damn
我真的不在乎
We've all been through this kind of thing
我們已經經歷過這樣的過去
Say the word we make it sting
講個字讓我們把它變得痛苦
For him
讓他有的好受
He can't just get away with it
他可不能就這樣逃離這一切
Eye for eye, you piece of shit
我要以眼還眼,你這人渣
You treat us like a garbage pit
你對待我像垃圾一樣
Let me at him, wait for it, wait for it, wait for it
讓我來對付他,等著,等著,你等著
Here's that singin' part again
然後又來到了唱歌的部分

I'm daydreamin', let me count the ways
我想著,讓我數那些方法給你聽
How I'll get you or how I'll make you pay
該如何將你打倒,或者怎樣讓你付出代價
Babe, I'm hurtin' and now you'll feel the same
親愛的,我受傷了,現在我要讓你也這樣感受
That's my plan, that's my plan, that's my plan
這是我的計畫,我的計畫,老娘的計畫

We could do revenge, revenge, revenge
我們可以復仇、復仇、復仇
Revenge together, together, together
互相報復、報復、報復
We could take revenge, revenge, revenge
我們可以復仇、復仇、復仇
Revenge is sweet
報仇的感覺多好啊
We could do revenge, revenge, revenge
我們可以復仇、復仇、復仇
Revenge together, together, together
互相報復、報復、報復
We could take revenge, revenge, revenge
我們可以復仇、復仇、復仇
Revenge is sweet (now, now)
報仇的感覺多甜美

Well, in the beginning we
嗯哼,我們一開始
Felt like we was meant to be
感覺就像是天生一對
I fell for you and skinned my knee
我為妳傾倒,為妳受傷
But hell, with any injury, eventually you'll get up gingerly
但天殺的,有這樣受傷過的經驗,妳不學會要小心都難
Feels like it'll take a century to heal
感覺像是要花幾百年才能復原
But just know that I will
但我知道我會好
But fuck tryna make amends, I'd rather take revenge
但彌補這一切?媽的,我還寧可報復
You're stickin' safety pins inside my atrium
妳就是讓我失控的那個保險桿
Your day begins at 8 p.m.
晚上八點才是妳一天的開始
You hit the ATM in my Mercedes Benz
妳開著我的賓士、拿我的錢花
With all your lady friends—whores!
帶著妳那群婊子朋友
Hit the club and you go out
上了一間酒吧,然後又出來
Don't know a sum, 'cause when I calculate
不知道到底幾次,因為當我去算
The times you cheated and I total up all the amounts
妳背叛我的次數,然後我加了加
It doesn't add up, 'cause you say that just giving out your number doesn't count, get it? (I hate you)
數字就是不對,因為妳說把電話給別人又不算背叛,不是嗎?(我恨妳)
And then see me with someone new, get mad and flip it
然後看到我跟誰走在一起,妳就生氣還翻桌
Look how bad you spin it
看看妳到底有多雙重標準
First you turn your back on me, then tell me that I stabbed you in it?
一開始是妳先背叛我,然後再來說我先開始捅妳刀的?
Stabbed you in it, stabbed you in it
捅妳一刀,捅妳一刀
Stabbed you in it, stabbed you in it (Slut!)
捅妳一刀,妳看我現在捅不桶妳(賤人!)
So when you're driving, driving to his house
所以當妳開著車,開到他的家
And you pass me while I'm driving to hers
還有當我開車去她家的時候妳從我旁邊經過
Just remember, you cheated on me first (Bitch!)
記著,是妳先背著我偷吃的(婊子!)
You're a whore, you're a whore, this is war—fellas, ladies
妳個婊子,妳個婊子,戰爭開始了---男士、小姐們

We could do revenge, revenge, revenge
我們可以復仇、復仇、復仇
Revenge together, together, together
互相報復、報復、報復
We could take revenge, revenge, revenge
我們可以復仇、復仇、復仇
Revenge is sweet
報仇的感覺多好啊
We could do revenge, revenge, revenge
我們可以復仇、復仇、復仇
Revenge together, together, together
互相報復、報復、報復
We could take revenge, revenge, revenge
我們可以復仇、復仇、復仇
Revenge is sweet
報仇的滋味多甜美啊

Fuck yeah!
爽啦!
Fuck no!
搞屁!


歌詞來源 https://genius.com/12855661
P!nk與女兒的圖片來源 http://www.mirror.co.uk/3am/celebrity-news/pink-mini-daughter-willow-6-11069100 
Eminem的愛家圖來自 Pinterest https://www.pinterest.com/pin/321022279670169822/

arrow
arrow

    月巴甲鳥 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()