close

Betty Who - Some kinda wonderful

圖片來源同歌詞

建議大家用電腦版瀏覽.排版比較流暢也方便閱讀

來跟大家介紹一個很可愛的澳洲女歌手 Betty Who
這個藝名感覺就幽了自己一默"Betty? 誰啊?"
擁有演唱以及寫作能力,她就是個自己來的女孩兒

Betty Who
(覺得長得像Drew Barrymore染金剪短這樣,來上圖)
betty whoDrew Barrymore

肥鴨當初會知道這個聲音其實也是由她的同鄉 
澳洲藍眼小鮮肉Troye Sivan開始知道的
而當時在這首歌中BettyWho以一種很輕柔的嗓音出現
跟這次要介紹的這首歌給人非常不同的感覺

Troye Sivan HEAVEN fy. Betty Who

without losing a piece of me, how do I get to heaven?
如果不失去部分的我,我離世後該怎麼到達天堂?
without changing a part of me, how do I get to heaven?
如果不改變部分的我,我離世後該怎麼到達天堂?

這首歌講的是同性戀的Troye在與自我以及社會觀感下的掙扎
如果他不改變原本的自己,他還有死後通往天堂的權利嗎?
非常推薦對自己的性向迷惘以及掙扎的朋友去聽這首歌,
Troye的聲音儘管在青春期後變了很多,但在詮釋情感上的味道
一點也都沒有少
(唉唷離題了)

是的,就像肥鴨說的,這首歌的Betty 好Betty阿!!!
2017/02/21

前面介紹講太爽,這邊講回這首肥鴨覺得很順耳的歌
講著這個談戀愛的可愛歌曲,剛好春天也到了
MV場景設計在洗衣間,有時候愛情不就是來的這樣的出奇不易嗎XD
而且講著女孩子在墜入愛河時候總想給對方看到最好的一面

-
我愛你,你也愛我嗎?
來談場戀愛吧!我們可以一直有這樣美好的感覺

-
以下是肥鴨翻譯


Betty Who - Some Kinda Wonderful

Clap your hands if it feels good
如果你感覺對了就拍手
It does indeed, goddamnit
感覺真的超棒,該死的

I've been thinking we're meant to be
我一直在想我們是不是注定要在一起
But I don't know how to show you the best of me
但我不知道怎麼把我最好的一面讓你看到
Yeah, I want you
沒錯,我就是想要你
Do you want me, too?
你也一樣嗎?
Yeah, I want you
沒錯,我就是想要你
Do you want me, too?
你也一樣嗎?

Showing up in your beat up truck
在你的貨卡旁邊突然出現
And now I'm sure it's more than a stroke of luck
現在我確定這不只是一種幸運
Yeah, I love you
沒錯,我愛你
Do you love me, too?
你也愛我嗎?
Yeah, I love you
沒錯,我愛你
Do you love me, too?
你也愛我嗎

Clap your hands if it feels good
如果你感覺對了就拍手
Clap your hands, uhhh
拍手!噢
Clap your hands if it feels good
如果你感覺對了就拍手
Clap your hands, uhhh
拍手!噢

Feeling tonight
就是今晚
Some kinda wonderful
那種美好的感覺
Feeling inside
內心深處
Some kinda wonderful
那種美好的感覺
The rest of my life
在我的下半輩子
Is some kinda wonderful
那種美好的感覺
We will always be
我們永遠都會有
Some kinda wonderful
那種美好的感覺
Some kinda wonderful
那種美好的感覺

I keep showing up in the nines
我保持著在你面前完美的樣子
But you show me you know it's a waste of time
但你讓我知道這只是浪費時間
'Cause you want me
因為你要我
And I want you, too
而且我也想要你
'Cause you want me
因為你要我
And I want you, too
而且我也想要你

You've been loving me just for me
你一直愛著我的本質
You don't care what I wear, and I can't believe
你不在乎我穿怎樣,但我無法相信
That you love me
你真的愛我
And I love you, too
而且我也愛你
Yeah, you love me
沒錯,你真的愛我
And I love you, too
而且我也愛你

Clap your hands if it feels good
如果你感覺對了就拍手
Clap your hands, uhhh
拍手,噢
Clap your hands if it feels good
如果你感覺對了就拍手
Clap your hands, uhhh
拍手,噢

Feeling tonight
就是今晚
Some kinda wonderful
那種美好的感覺
Feeling inside
內心深處
Some kinda wonderful
那種美好的感覺
The rest of my life
在我的下半輩子
Is some kinda wonderful
那種美好的感覺
We will always be
我們永遠都會有
Some kinda wonderful
那種美好的感覺
Some kinda wonderful
那種美好的感覺

I feel you in my body
我可以感覺到你在我的身體
My soul
全心全意的感覺到
You're taking me to heaven
你能給我天堂般的感覺
I'm whole
我因此完整
So go tell everybody we've got a sound
所以讓全世界知道我們感覺超讚
That's some kinda wonderful
那種美好的感覺

I've been thinking we're meant to be
我一直在想我們是不是天生就注定要在一起
And I love that you love to be loving me
而且我喜歡你喜歡愛我的感覺

Feeling tonight(I feel you in my body)
就是今晚(我感覺到你在我體內)
Some kinda wonderful
那種美好的感覺
Feeling inside(You're taking me to heaven)
內心深處(我知道你能給我天堂)
Some kinda wonderful
那種美好的感覺
The rest of my life(So please tell everybody)
在我的下半輩子(所以就讓全世界知道吧)
Is some kinda wonderful
那種美好的感覺
We will always be
我們永遠都會有
Some kinda wonderful
那種美好的感覺
Some kinda wonderful
那種美好的感覺
Some kinda wonderful
那種美好的感覺


歌詞來源 https://genius.com/Betty-who-some-kinda-wonderful-lyrics

arrow
arrow

    月巴甲鳥 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()