JP Cooper - Passport Home
圖片來源同歌詞

建議大家用電腦版瀏覽.排版比較流暢也方便閱讀

新.吟遊詩人(James Blunt掰)JP Cooper的新單曲
一樣用醉人的歌聲跟有魅力的笑容征服大家
這邊再推薦一首JP Cooper的好歌,同時也是格雷的五十道陰影原聲帶點我

2017/04/07

這首歌MV就是走一個輕鬆養眼的路線
肥鴨以為會有搭配歌詞意境有個女主角,殊不知並沒有
講著與心愛的人的離別,現在有的生活儘管繁華,但她不在身邊一切都不一樣
-
妳就是我引路燈,沒有妳的日子
我的腳也無力的不知該往哪走
-
以下是肥鴨翻譯


JP Cooper - Passport Home

I just stepped off the train
我剛從火車上下來
Dodging the evening rain
忙著閃躲著夜雨
These days just ain't the same without you, lady
沒有妳的日子感覺起來就是不一樣,我親愛的妳
Right now my feet are wet
我的腳都已經濕濡
And they don’t know the steps
而且也不知道那路該怎麼走
Or maybe they regret me leaving, lady
或者是他們對於我的離去感到懊悔,我親愛的妳

You’re my passport home
妳是帶我回家的通行證
My guiding light
我的引路燈
My hand to hold
我該牽起的手
Oh, don’t you know that you’re my passport home
噢,難道妳不知道妳就是帶我回家的路嗎
Without you close I can’t go on
沒有妳的陪伴我沒辦法繼續
So darling keep the light on
親愛的,請妳為我留盞燈吧
Keep the light on
為我留盞燈吧
Keep the light on
為我留盞燈吧
Keep the light on
為我留盞燈吧

I step back on the stage
在舞台上我退了一步
The people call my name
是人群在呼喊我的名字
These crowds just ain't the same without you, lady
沒有妳在這樣的人潮也感覺不同,我親愛的妳
And though they sing along I’d rather hear your song again, again
儘管人群跟我歌唱,我卻寧可聽見妳的歌聲,再聽一回

Oh, don’t you know that you’re my passport home
噢,難道妳不知道妳就是帶我回家的路嗎
My guiding light
我的引路燈
My hand to hold
我該牽起的手
Oh, don’t you know that you’re my passport home
噢,難道妳不知道妳就是帶我回家的路嗎
Without you close I can’t go on
沒有妳在身邊我沒辦法繼續
So darling keep the light on
親愛的,請妳為我留盞燈吧
Keep the light on
為我留盞燈吧
Keep the light on
為我留盞燈吧
Keep the light on
為我留盞燈吧

You’re the only one who knows every weakness I’ve exposed
只有妳知道我曾顯露出的所有缺點
And I can’t believe you chose to see this through
我沒辦法接受妳已經對這一切看開了
You’re the picture in my heart and I loved you from the start
妳還在我的心中嶄新如舊,我依然愛妳同初衷
That’s the reason I keep coming back to you
這份愛就是讓我不斷回來找妳的原因

So darling keep the light on
親愛的,請妳為我留盞燈吧
Keep the light on…
為我留盞燈吧
You’re my passport home
妳就是帶我回家的路
Without you close I can’t go on
沒有妳的陪伴我無法繼續走下去


歌詞來源 https://genius.com/Jp-cooper-passport-home-lyrics

 

 

arrow
arrow

    月巴甲鳥 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()