close

https_%2F%2Fimages.genius.com%2F39126c4c47cab0371d3f759dfeced4df.1000x1000x1.jpg
圖片來源同歌詞
建議大家用電腦版瀏覽.排版比較流暢也方便閱讀
上次翻譯他們的歌已經是一年多以前的事情了
還說很喜歡他們的,結果人家這首歌去年出的現在才翻啊XD
來聽一下 AJRSober Up

當時會對這個團體這麼印象深刻,就是因為他們做的音樂一直很能打進我的耳朵
像是這首承認自己腦波太弱的 Weak(按我看翻譯) 

來個官方影片

隨著時間我們從年輕懞懂到逐漸變得世故成熟
然後麻木

-
妳是我最愛的顏色
可以讓我憶起青春的那個顏色

妳不跟我一起回到過去嗎?
-

以下是肥鴨翻譯


AJR - Sober Up

Hello, hello
哈囉,哈囉
I'm not where I'm supposed to be
我沒有在我應該待的地方
I hope that you're missing me
我希望妳正在想我
'Cause it makes me feel young
因為這會讓我感到年輕
Hello, hello
哈囉,哈囉
Last time that I saw your face
上次我看著妳的臉
Was recess in second grade
是二年級的下課
And it made me feel young
這個回憶,讓我回到過去

Won't you help me sober up?
妳不幫我清醒一下嗎?
Growing up, it made me numb
長大這件事,讓我變得麻木
And I want to feel something again
我想要再次感覺到那個什麼
Won't you help me sober up?
難道妳不幫我醒過來嗎?
All the big kids, they got drunk
那些大孩子,他們都已經醉了
And I want to feel something again
我想要再一次感覺到那種熱血
Won't you help me feel something again?
妳難道不跟著我一起回到過去嗎?
How's it go again?
這一切又是怎麼開始的?

"Goodbye, goodbye,"
『再見,再見』
I said to my bestest buds
我對我最好的兄弟說著
We said that we'd keep in touch
我們說我們要保持聯絡
And we did our best
然後我們也盡力去試了
All my new friends
我所有的新朋友啊
We smile at party time
我們在派對上笑著
But soon we forget to smile
但很快地,我們卻又忘記快樂的感覺
At anything else
還有那些其他的等等

Won't you help me sober up?
妳不幫我清醒一下嗎?
Growing up, it made me numb
長大這件事,讓我變得麻木
And I want to feel something again
我想要再次感覺到那個什麼
Won't you help me sober up?
難道妳不幫我醒過來嗎?
All the big kids, they got drunk
那些大孩子,他們都已經醉了
And I want to feel something again
我想要再一次感覺到那種熱血
Won't you help me feel something again?
妳難道不跟著我一起回到過去嗎?
How's it go again?
這一切又是怎麼開始的?

My favorite color is you
我最愛的顏色是妳
You're vibrating out my frequency
妳閃動出我愛的那個頻率
My favorite color is you
我最愛的顏色就是妳
You keep me young and that's how I wanna be
妳讓我回到過去的年少,而這就是我想要的
My favorite color is you
我最愛的顏色是妳
You're vibrating out my frequency
妳顫動出我想要的頻率
My favorite color is you
我最愛的顏色就是妳
You keep me young and that's how I wanna be
妳讓我回到年輕時候的熱血與青春,這是我想要的

Hello, hello
哈囉,哈囉
I'm not where I'm supposed to be
我沒有在我應該待的地方
I hope that you're missing me
我希望妳正在想我
'Cause it makes me feel young
因為這會讓我感到年輕
Hello, hello
哈囉,哈囉
Last time that I saw your face
上次我看著妳的臉
Was recess in second grade
是二年級的下課
And it made me feel young
這個回憶,讓我回到過去

And I want to feel something again
我想要再次感受到那種熱血
I just want to feel something again
我想要再次感受到那種青春
How's it go again?
那種感覺是怎麼開始的來著?

Won't you help me sober up?
妳不幫我清醒一下嗎?
Growing up, it made me numb
長大這件事,讓我變得麻木
And I want to feel something again
我想要再次感覺到那個什麼
Won't you help me sober up?
難道妳不幫我醒過來嗎?
All the big kids, they got drunk
那些大孩子,他們都已經醉了
And I want to feel something again
我想要再一次感覺到那種熱血
Won't you help me feel something again?
妳難道不跟著我一起回到過去嗎?
How's it go again?
這一切又是怎麼開始的?


歌詞來源 https://genius.com/Ajr-sober-up-lyrics

arrow
arrow

    月巴甲鳥 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()